Program Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) na lata 2014-2020, obsługiwany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), miał na celu poprawę konkurencyjności rolnictwa, zrównoważone zarządzanie zasobami naturalnymi oraz rozwój obszarów wiejskich. Program wspierał m.in. modernizację gospodarstw, rolnictwo ekologiczne, ochronę środowiska, tworzenie grup producentów, inwestycje rolne i rozwój lokalny (LEADER). Budżet PROW 2014-2020 został zwiększony o ok. 4,6 mld euro, a okres realizacji wydłużono do końca 2025 roku. Jednak beneficjenci realizujący przedsięwzięcia z budżetu PROW 2014-2020 muszą pamiętać o nieuchronnie zbliżających się ważnych terminach końcowych ma dopełnienie formalności. Szczegóły dotyczące terminów i rodzajów formalności znajdują się poniżej w artykule.
UWAGA: złożenie wymaganych dokumentów w wyznaczonym terminie, szczególnie wniosku o płatność, jest warunkiem wypłaty należnych środków.
Formalności dotyczące złożenia odpowiedniej dokumentacji w ARiMR dotrzymując terminu 31.08.2025 roku dotyczy następujących działań PROW 2013-2020:
Beneficjent ma obowiązek złożyć następujące dokumenty:
Należy jednak pamiętać, że w każdym przypadku nieprzekraczalnym terminem dla działania- Rozwój przedsiębiorczości – rozwój usług rolniczych PROW 2013-2020 jest 31.08.2025 roku.
Formalności dotyczące złożenia odpowiedniej dokumentacji w ARiMR dotrzymując terminu 1.09.2025 roku dotyczy działania- Rozwój przedsiębiorczości – rozwój usług rolniczych PROW 2013-2020.
Beneficjent ma obowiązek złożyć następujące dokumenty:
Należy jednak pamiętać, że w każdym przypadku nieprzekraczalnym terminem dla działania- Rozwój przedsiębiorczości – rozwój usług rolniczych PROW 2013-2020 jest 1.09.2025 roku.
Oczywistym jest, że beneficjent musi odpowiednio wypełnić wniosek i przygotować wymagane załączniki. Żeby nie przedłużać całości procedury dokumentacja powinna być przygotowana według instrukcji i kompletna.
Dokumenty można złożyć w dwojaki sposób:
elektronicznie (za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej, tzw. skrytka ePUAP lub Portalu eWoP ,
w formie papierowej.
Więcej informacji dotyczących wzorów druków itd. można znaleźć na stronie ARiMR.
Zawsze należy pamiętać o nieprzekraczalnych terminach wymienionych powyżej. Inaczej wniosek może pozostać bez rozpatrzenia i beneficjent może ponieść konsekwencje niewywiązania się z dopełnienia tych formalności.
PPHU ASKIK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Bukowy Las 20, 63-014 Murzynowo Kościelne
NIP 7861728600 KRS 0001004144 REGON 523740433
Kapitał zakładowy 5 tys. zł opłacony w całości
Website created in the WebWave website builder
Bukowy Las 20, 63-014 Murzynowo kościelne
+48 783-438-361
pphuaskik@gmail.com